Rechtstreekse verbinding Almelo-Hardenberg.

Sinds maandag 29 augustus 2016 rijdt de trein tussen Almelo en Mariënberg door naar Hardenberg. Dit betekent voor reizigers een rechtstreekse verbinding zonder overstap en minder reistijd.

De feestelijke opening van het traject Almelo-Hardenberg was om 07:30 op het voorplein van het station Hardenberg. Wethouder Jannes Janssen van de gemeente Hardenberg verrichtte de opening, nadat Ingrid Heijman-van Dijk van de afdeling communicatie van Arriva een welkomstwoord had gesproken. Om 07:45 vertrok de goedbezette trein richting Almelo. In de trein hielden Bert Boerman gedeputeerde van de provincie Overijssel en Michiel Cusell regiodirecteur Oost van Arriva een korte toespraak. Door Bert Boerman, Michiel Cusell, Jannes Janssen en Jan Mulder (regiodirecteur van ProRail) werden ontbijttasjes uitgedeeld aan de reizigers. Om 08:15 kwam de trein aan in Almelo. Om 08:18 ging de trein weer terug naar Hardenberg. Ook dan werden er ontbijtjes uitgedeeld. RTV Oost maakte een reportage van het gebeuren. Onze vereniging had toestemming gekregen om flyers aan de reizigers uit te delen.

Onze bestuursleden waren duidelijk herkenbaar met hun blauwe hesjes met opdruk Reizigersvereniging ALMA.