Op donderdagmiddag  29 november j.l. is station Hardenberg feestelijk heropend. Er is een wachtkamer en een toilet gerealiseerd en de stationsomgeving is opgefrist. Vanuit de wachtkamer is het binnenkomen van de treinen niet goed te zien. Gelieve dus wel de vertrek-en aankomsttijden in de gaten te houden. Voor buspassagiers is de wachtkamer ook een uitkomst.

Het wachten is nu op het realiseren van wacht- en toiletvoorzieningen op station Mariënberg !      Vooral mensen die overstappen van Almelo naar Zwolle of van Zwolle naar Almelo hebben hier dringend behoefte aan. Zeker ook vanwege de onbetrouwbare dienstverlening  waardoor mensen soms lange tijd in de kou moeten staan.

De Stentor en De Sallander hebben bericht over onze standpunten!

*****Twee dagen na de opening kwamen er bij ons al klachten van reizigers die de wachtkamer afgesloten vonden. Wij gaan dit z.s.m. met de stationsmanager van NS opnemen. Dat is degene die er over gaat. Wij willen uiteraard ruimere openingstijden! Wij houden u op de hoogte van de stand van zaken!*****

De stations op de Vechtdallijn (Arriva) Almelo-Hardenberg zijn:

1. Almelo - aansluiting op N.S. treinen en Twents (Syntus) bussen voor stads en streekvervoer. Stadsbussen 21,22,24,26. Streekbussen 51,64,66,80 en 83. Buurtbus 525 (Aalderinkshoek).

2. Vriezenveen - Bus 83 via Aadorp naar station Almelo. De loopafstand van het station naar de dichtstbijzijnde bushalte bedraagt zeker 15 minuten.

3. Daarlerveen - aansluiting Buurtbus 594 richting Nijverdal.

4. Vroomshoop- Er rijdt ook een bus van Ommen naar Westerhaar. De loopafstand naar de dichtstbijzijnde bushalte bedraagt circa 10 minuten.

5. Mariënberg - aansluiting op de Vechtdallijn naar Zwolle en Emmen en de buurtbus 597 naar Hardenberg en Beerzerveld.

6. Hardenberg - aansluiting Bus lijn 30 richting Hoogeveen en Bus 80 richting Almelo tevens aansluiting op Buurtbussen 597 richting Beerzerveld, 598 richting Hardenberg en Bruchterveld en 599 richting De Krim.

Gaat u akkoord?